Symantec en HP tekenen Disaster Recovery as-a-Service overeenkomst voor HP Helion OpenStack

Symantec en HP Enterprise Services gaan samen een nieuwe Disaster Recovery as-a-Service (DRaaS) oplossing ontwikkelen op basis van HP Helion OpenStack. De bedrijven willen met de gezamenlijke oplossing de kosten door hersteltijden, dataverlies en stilstandtijd voor bedrijfs- en MKB-klanten terugdringen.

De toegenomen variatie van opslagomgevingen voor bedrijfsdata creëert de behoefte naar een disaster recovery oplossing voor verschillende computeromgevingen, zoals on-premises, public cloud en managed cloud. De HP/Symantec DRaaS oplossing gebruikt de HP enterprise cloud als herstelsysteem om kosten te besparen en te zorgen voor automatisering en self-service gebruikerservaring. De service helpt klanten met het realiseren van systeem- en applicatieherstel en voldoet aan veiligheidsstandaarden van de sector.

Werk beschermen

Doug Matthews, vice president, Information Ability, Symantec: “Dit samenwerkingsverband helpt klanten hun werk te beschermen of zij nu gebruik maken van traditionele IT of gehost worden op HP Helion OpenStack gebaseerde cloud omgevingen. Deze nieuwe DRaaS oplossing focust zich op bedrijfscontinuiteit, failover en failback en zal tevens de meest gebruikte applicaties en databases monitoren.”

Symantec gaat de DRaaS software-oplossingen leveren aan klanten, terwijl HP een end-to-end service levert op basis van de onderliggende disaster recovery-technologie, infrastructuur en team. De oplossing gaat draaien op een HP Helion OpenStack-gebaseerde cloudomgeving.

Beschikbaarheid

De DRaaS-oplossing is naar verwachting vanaf 2015 beschikbaar. De oplossing is beschikbaar via een maandelijks abonnement, waarvan de kosten afhankelijk zijn van zowel de omvang en het type van de gebruikte server als hoeveelheid data die moet worden beschermd.