Beveiligde e-maildienst Lavabit kondigt terugkeer aan

De beveiligde e-maildienst Lavabit werkt aan een terugkeer. Op de website van de e-maildienst wordt afgeteld naar 20 januari, de dag waarbij de inauguratie van Donald Trump als president van de Verenigde Staten plaatsvindt.

Lavabit is een maildienst die onder andere bekendheid verwierf door het gebruik van de dienst door klokkenluider Edward Snowden. De dienst werd in 2013 uit de lucht gehaald nadat oprichter Ladar Levison onder druk werd gezet de Amerikaanse autoriteiten toegang te geven tot het e-mailaccount van Snowden. Om dit te voorkomen besloot Levison het bedrijf op te heffen en Lavabit te sluiten.

Op de website van Lavabit wordt nu afgeteld naar 20 januari en wordt de boodschap ‘PRIVATE. SECURE. EMAIL. ARRIVING SOON.’ getoond. Het is niet bekend of Lavabit in de vroegere vorm terugkomt of dat een nieuwe vorm van de dienst is ontwikkeld.

Meer over
Lees ook
Genetec kondigt nieuwe versie van Security Center aan

Genetec kondigt nieuwe versie van Security Center aan

Genetec Inc., technologieleverancier van oplossingen voor unified security, openbare veiligheid, operations en business intelligence, heeft een nieuwe versie aangekondigd van haar unified security platform Security Center.

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

De kogel is door de kerk! In navolging van de Tweede Kamer stemde ook de Eerste Kamer op 19 april 2023 vóór de Wet elektronische gegevensuitwisseling in de zorg (Wegiz). Dit houdt in dat de uitwisseling van patiëntgegevens tussen zorgaanbieders voortaan verplicht elektronisch verloopt.

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert, de leverancier van digitaal vertrouwen, heeft het onderzoek 'Digitaal vertrouwen: de stand van zaken in 2022' gepubliceerd. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de consumenten (47%) al eens is overgestapt naar een ander bedrijf doordat ze het vertrouwen in de digitale beveiliging van een bedrijf verloren. Als bedrijven hun digitaal vert1