Fortinet lanceert FortiCare 360°

Fortinet maakt de beschikbaarheid bekend van een nieuwe cloud-gebaseerde beveiligingsdienst genaamd FortiCare 360°. Deze dienst optimaliseert de ICT-beveiliging van bedrijven en service providers met behulp van geautomatiseerde prestatiecontroles voor de Security Fabric, evaluaties van de beveiligingsstatus en praktische aanbevelingen door de beveiligingstechnici van Fortinet.

  • FortiCare 360° analyseert voortdurend de status van alle FortiGate- en FortiWiFi-appliances om mogelijkheden voor optimalisatie te identificeren en potentiële problemen te signaleren, zodat die snel kunnen worden verholpen.
  • De dienst biedt geautomatiseerde evaluaties van de netwerkprestaties, maandelijkse audits van de beveiligingsomgeving en aanbevelingen op maat van beveiligingsexperts van Fortinet.
  • FortiCare 360° vergroot de efficiëntie en stroomlijnt het beheer van de ICT-beveiliging. De dienst wapent bedrijven en service providers daarnaast met strategische inzichten en biedt hen vakkundig advies met betrekking tot het optimaliseren van het netwerk en verkorten van de oplossingstijd. 

Geavanceerde ondersteunende diensten voor de Fortinet Security Fabric 

FortinetDe cloud-dienst FortiCare 360° biedt alle voordelen van de 24×7 technische ondersteuning van FortiCare, inclusief de levering van vervangende hardware in het onwaarschijnlijke geval van een hardwarestoring. De FortiCare-ondersteuningsdiensten van Fortinet helpen klanten met het ontwerp, de implementatie en het beheer van hun Security Fabric. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie van hun beveiligingsmechanismen.
De Security Fabric van Fortinet heeft voor een verandering gezorgd van de manier waarop bedrijven de beveiliging benaderen. Innovatieve communicatie tussen beveiligingscomponenten en geautomatiseerde, gecoördineerde reacties op bedreigingen zorgen daarbij voor een gestroomlijnd beheer van de ICT-beveiliging.

John Maddison, senior vice president Products & Solutions bij Fortinet: “Verkeerd geconfigureerde, onvoldoende geoptimaliseerde en ongepatchte beveiligingscomponenten zijn volgens het ‘2016 Data Breach Investigations Report’ van Verizon de belangrijkste oorzaak van wereldwijde beveiligingsincidenten. Een consistente evaluatie en optimalisatie van de bedrijfsbrede beveiligingsaspecten is helaas tijdrovend en arbeidsintensief. Onze cloud-dienst FortiCare 360° maakt een einde aan deze problemen door ICT-teams te ondersteunen met proactieve evaluaties van alle beveiligingshardware door de Security Fabric van Fortinet, aangevuld met praktische aanbevelingen van de beveiligingstechnici van Fortinet.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *