Microsoft beveiligt Office 365 met multi-factor authentificatie

Microsoft voegt multi-factor authentificatie toe aan Office 365. De beveiligingsfeature is beschikbaar voor Office 365 Midsize Business, Enterprise plans, Academic plans, Nonprofit plans en standalone Office 365-pakketten waaronder zowel Exchange Online als SharePoint Online.

Gebruikers die ervoor kiezen de authentificatie in te schakelen moeten voortaan niet alleen een wachtwoord invoeren, maar zichzelf ook identificeren via een telefoongesprek, tekstbericht of notificatie via een app. Pas zodra beide stappen zijn doorlopen krijgen gebruikers toegang tot hun account. De multi-factor authentificatie van Microsoft is niet nieuw. De feature is al sinds juni 2013 beschikbaar voor beheerdersaccounts van Office 365.

De feature is op dit moment nog niet beschikbaar voor desktop apps van Office 365. Wel voegt Microsoft de mogelijkheid toe deze apps met behulp van een wachtwoord te beveiligen.

 
Lees ook
LiFi voor high-security omgevingen

LiFi voor high-security omgevingen

Dit artikel gaat dieper in op de technologie achter LiFi en belicht hoe deze bijdraagt aan informatiebeveiliging, met een focus op de voordelen, uitdagingen en toekomstige mogelijkheden.

Northwave en Clember bundelen krachten om dienstverlening te versterken met AI-technologie

Northwave en Clember bundelen krachten om dienstverlening te versterken met AI-technologie

Northwave Cyber Security en Clember zijn een partnership aangegaan om de security managementdiensten van Northwave verder te versterken. Door de AI-technologie van Clember slim in te zetten binnen deze dienstverlening, kan Northwave haar klanten nog beter ondersteunen bij het verkrijgen van realtime inzicht

Omdia: Genetec vergroot marktaandeel toegangscontrole software

Omdia: Genetec vergroot marktaandeel toegangscontrole software

Volgens nieuw onderzoek van Omdia over de stand van zaken van toegangscontrole, het 2025 Access Control Report, heeft Genetec haar aandeel in de wereldwijde toegangscontrole software markt verder uitgebreid, waarmee het zijn wereldwijde tweede positie behoudt.