400.000 klanten van Italiaanse bank getroffen door datalek

hacker-1952027_960_720

De gegevens van 400.000 klanten van de Italiaanse bank UniCredit zijn uitgelekt. Het gaat om twee datalekken die in 2016 en 2017 plaatsvonden.

Dit maakt UniCredit bekend in een verklaring op haar website. Het eerste datalek vond plaats in de periode september-oktober 2016, terwijl het tweede datalek in juni-juli 2017 werd gedetecteerd. De bank benadrukt dat de aanvallers geen inloggevens voor bankaccounts van klanten hebben buitgemaakt. Wel zijn mogelijk andere persoonlijke gegevens en IBAN-nummers van klanten gestolen.

UniCredit meldt de betrokken autoriteiten op de hoogte te hebben gesteld en een onderzoek in te stellen naar de datalekken.

Lees ook
Waarom overzicht geen garantie voor effectieve security beveiliging is

Waarom overzicht geen garantie voor effectieve security beveiliging is

Hoe ontstaan beveiligingsincidenten? Meestal niet omdat cybercriminelen zo vindingrijk zijn. Het gaat mis omdat organisaties niet zien wat er zich recht voor hun neus afspeelt zoals een lang vergeten account dat nog altijd actief is of firewall-regels die lange tijd niet gecheckt worden. Als security-teams klagen over een gebrek aan overzicht...

Orange Cyberdefense: “Maak leveranciersbeveiliging inzichtelijk met een veiligheidscijfer”

Orange Cyberdefense: “Maak leveranciersbeveiliging inzichtelijk met een veiligheidscijfer”

Hoe weet je als organisatie of je leverancier zijn digitale veiligheid op orde heeft? Certificeringen zoals ISO 27001 of ISAE 3402 zijn waardevol, maar vaak kostbaar, complex en lastig te doorgronden. Orange Cyberdefense ziet ruimte voor een aanvulling: een veiligheidscijfer of label.

Fusie van Approach Cyber en AXS Guard

Fusie van Approach Cyber en AXS Guard

Door de troeven van Approach Cyber en AXS Guard samen te brengen, kan het nieuwe bedrijf klanten bij iedere uitdaging helpen: van het voorkomen van incidenten tot het beheersen van crisissen en het uitwerken van een business continuity plan.