Attic Security lanceert publieke tool om bewustzijn over phishingaanvallen te vergroten
Cybersecurity-bewustwordingscampagnes zijn cruciaal om individuen en organisaties te helpen de risico's van cyberdreigingen te herkennen en te beperken. Cybercriminelen richten hun pijlen vaak op individuen via misleidende e-mails en websites die zijn ontworpen om gevoelige informatie te stelen, zoals inloggegevens en financiële gegevens.
Deze phishingaanvallen, waaronder de steeds vaker voorkomende en zeer gevaarlijke AiTM (Adversary-in-the-Middle) aanvallen, misleiden gebruikers tijdens bijvoorbeeld inlogprocedures, zelfs mét multi-factor authenticatie (MFA).
Om de bewustwording bij het publiek te vergroten en deze groeiende dreiging te bestrijden, heeft Attic Security een publiek dashboard gelanceerd met realtime statistieken over phishingaanvallen. Volgens Attic Security komt elk kwartaal 20% van de MKB-gebruikers in Nederland op phishingwebsites terecht. Naast het Gratis Inlogbescherming tegen AiTM-aanvallen van Attic, maakt dit dashboard nu ook inzichtelijk hoe groot het probleem werkelijk is. Zo wordt de dreiging niet alleen bestreden, maar ook zichtbaar gemaakt voor iedereen.
Het realtime dashboard is openbaar toegankelijk en hier te vinden.
Meer over
Lees ook
Een miljoen Phishing-as-a-Service-aanvallen in twee maanden benadrukken een dreiging die zich snel ontwikkelt
Een nieuw rapport over de tools en technieken die bij deze aanvallen worden gebruikt laat zien dat PhaaS-platforms zich snel ontwikkelen, gevaarlijker en beter worden in het ontwijken van detectie. Veel aanvallen zijn gericht op gebruikers van populaire cloud platforms zoals Microsoft 365.
KnowBe4 introduceert vier AI-gedreven security agents om AI-gegenereerde phishing te bestrijden en cyberrisico’s te meten
KnowBe4, het cybersecurityplatform op het gebied van human risk management, introduceert een baanbrekende suite van AI-gedreven security agents: AIDA (Artificial Intelligence Defense Agents). Deze tools zijn ontworpen om het menselijke risicomanagement te automatiseren en verder te verbeteren.
Black Friday: een gewaarschuwd mens telt voor twee
De Black Friday shopgekte is weer van start. Dit is voor veel mensen de aftrap van het winkelseizoen voor de feestdagen. Consumentenorganisaties waarschuwen voor webshops, zoals Temu, in verband met mogelijke privacy schendingen.



