'Microsoft neemt beveiligingsbedrijf Hexadite over'

Microsoft neemt het beveiligingsbedrijf Hexadite over. Dit bedrijf zet kunstmatige intelligentie (AI) in om security inbraken te detecteren en direct te stoppen. Microsoft betaalt 100 miljoen dollar voor Hexadite.

Dit meldt het Israëlische Calcalist. Bedrijven hebben doorgaans al geïnvesteerd in security detectietools. Dergelijke tools genereren echter veel alarmmeldingen, die in veel gevallen helaas niet allemaal opgevolgd kunnen worden. Bedrijven zien zich hierdoor genoodzaakt prioriteiten te stellen, wat in de praktijk betekent dat sommige alarmmeldingen genegeerd worden.

Hexadite wil met Hexadite Automated Incident Response Solution (AIRS) een oplossing bieden. Deze oplossing kan worden gecombineerd met bestaande security detectietools en zet AI in om alle binnenkomende alarmmeldingen te analyseren. Dit neemt security professionals veel werk uit handen, waardoor zij zich kunnen richten op alarmmeldingen die meer aandacht vereisen.

Lees ook
Nieuwe QR-code phishing-technieken omzeilen detectie met QR-codes op basis van teksttekens en speciale URLs

Nieuwe QR-code phishing-technieken omzeilen detectie met QR-codes op basis van teksttekens en speciale URLs

Onderzoekers van Barracuda hebben een nieuwe generatie QR-code phishing (‘Quishing’) -aanvallen geïdentificeerd met technieken die zijn ontworpen om traditionele securitytools te omzeilen. Daarbij gaat het onder andere om QR-codes die zijn opgebouwd uit ASCII/Unicode-teksttekens in plaats van de bekende statische ‘blokjes’ afbeelding. Ook worden z1

Digital Preview Day it-sa Expo&Congress

Digital Preview Day it-sa Expo&Congress

De Digital Preview Day vindt plaats op 8 oktober, twee weken voor het it-sa Expo&Congress (22-24 oktober). Naast presentaties van geselecteerde exposanten biedt dit digitale evenement tips voor een goede voorbereiding op een bezoek aan de toonaangevende IT-beveiligingsbeurs in Neurenberg.

Orange Cyberdefense: ‘Transparantie moet de norm worden in cybersecurity’

Orange Cyberdefense: ‘Transparantie moet de norm worden in cybersecurity’

Consumenten en bedrijven hechten steeds meer waarde aan transparantie. Op dit moment ligt de focus vaak op duurzaamheid. Matthijs van der Wel-ter Weel, Strategic Advisor bij Orange Cyberdefense, verwacht dat cybersecurity in de nabije toekomst even belangrijk wordt. “Net zoals klanten willen weten hoe duurzaam een product is, willen ze ook inzicht1