Twitter keert ruim 300.000 dollar uit via bug bounty programma

euros

Twitter meldt via haar bug bounty programma inmiddels 322.450 dollar te hebben uitgekeerd aan beveiligingsonderzoekers en ontwikkelaars. Het programma is volgens het social media bedrijf dan ook een succes.

Het bug bounty programma van Twitter bestaat inmiddels twee jaar. In deze periode heeft het bedrijf in totaal 5.171 bugmeldingen ontvangen van 1.662 verschillende partijen. Gemiddeld betaald Twitter per bugmelding een bedrag van 835 dollar uit. De totale beloning die onderzoekers op jaarbasis ontvangen kan oplopen door meerdere bugs te melden. Eén onderzoeker wist hierdoor in 2015 in totaal 54.000 dollar aan beloningen binnen te halen.

Het aantal meldingen dat Twitter via het programma binnenkrijgt stijgt. In het afgelopen kwartaal werd in totaal 80.000 dollar uitgekeerd.

Lees ook
Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare-rapport maakt inzichtelijk dat organisaties moeilijkheden ondervinden bij het identificeren en beheren van cyberrisico's van API's

Cloudflare heeft het API Security & Management Report gepubliceerd. Dit rapport onthult dat API's meer dan ooit worden ingezet, waardoor bedrijven de deur wijd openzetten voor meer online bedreigingen dan we eerder hebben meegemaakt. Het rapport maakt inzichtelijk dat er een kloof bestaat tussen het gebruik van API’s door bedrijven en hun vermogen1

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

Mirco Kloss van TXOne Networks Europe: ‘Binnen OT is continuïteit echt alles’

De scheidslijn tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) is aan het vervagen. Om goed te functioneren zijn OT-apparaten steeds afhankelijker van data en IoT-functies. Dat zorgt echter ook voor een verhoogd risico en nieuwe securityuitdagingen. Securityleverancier TXOne specialiseert zich op het snijvlak waar IT en OT overl1

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

Marc Punte van Ster over MOVEit Automation: ‘Data moet immutable zijn’

De Stichting Etherreclame, beter bekend als Ster Reclame, zorgt voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online van de Nederlandse publieke omroep. Data speelt bij alle processen een cruciale rol en moet dus altijd beschikbaar zijn, en niet te onderscheppen of manipuleren zijn. Systeem- en netwerkarchitect Marc Punte van de Ster, legt uit1