Creditcardgegevens van 93.000 klanten Web.com gestolen

creditcard2

Bij een recente aanval op hostingbedrijf en domeinregistar Web.com zijn creditcardgegevens, adresgegevens en namen gestolen van 93.000 klanten. De inbraak vond op 13 augustus plaats.

Dit meldt Web.com in een verklaring op haar website. Het bedrijf meldt dat alle klanten via de post worden ingelicht over de datadiefstal. Klanten krijgen een jaar lang gratis kredietmonitoring aangeboden, wat hen moet beschermen tegen misbruik van hun creditcardgegevens. Daarnaast zijn ook betrokken creditcardbedrijven en de autoriteiten ingelicht.

Het is niet bekend hoe de cyberaanval heeft plaatsgevonden. Web.com stelt in de verklaring met een beveiligingsbedrijf het incident te onderzoeken. Daarnaast kondigt het bedrijf aan te investeren in haar interne beveiligingsprocessen en -systemen om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen.

Lees ook
Verfijndere cyberaanvallen nog geen wake-up call

Verfijndere cyberaanvallen nog geen wake-up call

ABN ARMO: Ondanks het hoge dreigingsniveau blijft de risicoperceptie in het Nederlandse bedrijfsleven achter. Ondernemers lijken de risico’s pas te onderkennen als een aanval tot schade leidt

Drie trends voor cyberaanvallen in 2024

Drie trends voor cyberaanvallen in 2024

Allianz: in België blijven Cyberincidenten (bijv. cybercriminaliteit, verstoringen van IT-netwerken en -diensten, malware/ransomware, datalekken, boetes en straffen) het nummer één risico sinds 2018. In Nederland klommen Cyberincidenten vier posities naar de tweede plaats.

DataExpert kondigt overname Avian Digital Forensics aan

DataExpert kondigt overname Avian Digital Forensics aan

DataExpert kondigt de overname aan van Avian Digital Forensics, een Deens bedrijf gespecialiseerd in digitale recherche- en eDiscovery-technologieën. Met de overname van Avian versterkt DataExpert zijn aanwezigheid in de Scandinavische landen.