Rex Mundi publiceert gegevens van 30.000 klanten van Zwitserse bank online

data

De hackersgroep Rex Mundi heeft de persoonlijke gegevens van 30.000 klanten van de Zwitserse bank Banque Cantonale de Geneve (BCGE) online gepubliceerd. De bank weigerde de 12.000 dollar losgeld die de groep eiste te betalen.

Eerder deze week werd bekend dat Rex Mundi heeft weten in te breken op de IT-systemen van BCGE. De groep stelt hierdoor de gegevens van 30.000 e-mailberichten van klanten van de bank in handen te hebben gekregen. In deze berichten worden allerlei persoonlijke gegevens genoemd, waaronder namen, telefoonnummers en adresgegevens. Deze gegevens staan nu dus online.

De data zou afkomstig zijn van een server die buiten de beveiligde bankomgeving van BCGE staat. Dit zou dan ook de reden zijn geweest dat de hackers de server konden binnendringen. De beveiligde omgeving zou niet in gevaar zijn geweest. BCGE stelt alle betrokken klanten op de hoogte te hebben gesteld van de situatie.

Meer over
Lees ook
Wat is de werkelijke ROI van e-mailbeveiligingssystemen?

Wat is de werkelijke ROI van e-mailbeveiligingssystemen?

Afgelopen jaar onderzocht Zivver hoe werknemers omgaan met de verschillende, vaak nieuwe, mogelijkheden om op afstand samen te werken en te communiceren. Het onderzoek ‘Freedom to Focus’ rapporteert dat meer dan 50% van de werknemers in de afgelopen twee jaar het aantal en het soort samenwerkingstools in hun bedrijf heeft zien toenemen.

Deep Instinct: organisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren

Deep Instinct: organisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren

Deep Instinct, de aanbieder van het eerste en enige op deep learning gebaseerde security-framework, publiceert vandaag zijn halfjaarlijkse Voice of SecOps Report. Uit dit rapport blijkt dat organisaties gemiddeld 17,2 uur nodig hebben om op een cyberaanval te reageren, oftewel twee werkdagen. Wereldwijd ligt dit gemiddeld nog hoger, namelijk 20.91

Internationaal advocatenkantoor CMS lanceert de 'Breach Assistant'-app

Internationaal advocatenkantoor CMS lanceert de 'Breach Assistant'-app

Internationaal advocatenkantoor CMS lanceert de 'Breach Assistant'-app. De app begeleidt bedrijven over de hele wereld tijdens de eerste kritieke uren van datalekken en andere cyberincidenten.