1Password genereert tijdelijke codes voor twee-factor-authentificatie

password-1433221-m

Gebruikers kunnen voortaan wachtwoorden voor twee-staps-verificatie van allerlei websites en diensten via de wachtwoordenmanager 1Password laten genereren. Een aparte app voor de extra beveiligingslaag is hierdoor niet langer noodzakelijk.

Twee-staps-verificatie is een extra beveiligingslaag die bovenop de beveiliging met wachtwoorden wordt gelegd. Gebruikers moeten niet alleen de juiste gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord op te geven, maar ook een unieke authentificatiecode die via SMS of een aparte app wordt aangeleverd.

1Password vervangt deze functie nu. Gebruikers kunnen online diensten zoals hun Google-account koppelen aan 1Password door een QR-code te scannen. De unieke tijdelijke authentificatiecodes voor het Google-account worden hierdoor voortaan door 1Password gegeneerd.

Lees ook
WatchGuard breidt mogelijkheden voor identiteitsbescherming uit met AuthPoint Total Identity Security-bundel

WatchGuard breidt mogelijkheden voor identiteitsbescherming uit met AuthPoint Total Identity Security-bundel

WatchGuard Technologies lanceert vandaag AuthPoint Total Identity Security. Een uitgebreide bundel die de bekroonde AuthPoint multifactorauthenticatie (MFA)-oplossing combineert met zakelijk wachtwoordbeheer en mogelijkheden om darkwebcredentials te monitoren.

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

Wegiz belangrijke stap voor digitale beveiliging zorgsector

De kogel is door de kerk! In navolging van de Tweede Kamer stemde ook de Eerste Kamer op 19 april 2023 vóór de Wet elektronische gegevensuitwisseling in de zorg (Wegiz). Dit houdt in dat de uitwisseling van patiëntgegevens tussen zorgaanbieders voortaan verplicht elektronisch verloopt.

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert onderzoek onderstreept belang digitaal vertrouwen voor bedrijfsresultaten en klantloyaliteit

DigiCert, de leverancier van digitaal vertrouwen, heeft het onderzoek 'Digitaal vertrouwen: de stand van zaken in 2022' gepubliceerd. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de consumenten (47%) al eens is overgestapt naar een ander bedrijf doordat ze het vertrouwen in de digitale beveiliging van een bedrijf verloren. Als bedrijven hun digitaal vert1