Insight gaat samenwerking aan met ESET

ESET heeft bij consumenten en bedrijfsleven al een goede naam op het vlak van computerbeveiliging. Zij wil haar positie in MKB en enterprise nu verder verstevigen. Daarom is de onderneming een strategische samenwerking aangegaan met Insight. Ferry Helder, Sales Manager Hosting Solutions bij Insight, ziet de aanvulling als een mogelijkheid om klanten meer keus te bieden.

De van oorsprong Slowaakse beveiligingsspecialist is het ‘antiviruspakket’-stadium al lang ontgroeid. Het bedrijf heeft een breed en diepgaand producten- en dienstenportfolio om alle aspecten van de bedrijfsautomatisering te beveiligen. Het zet daarbij in op het aanbieden van security als een dienst via het partnerkanaal: Managed Security Service Provider. “Wij zijn op het punt beland om het bedrijfsleven actiever te benaderen met onze proposities. Volgens Gartner hebben we een marktaandeel van twaalf procent. Dat gaan we uitbreiden”, zegt Dave Maasland, Managing Director bij ESET. “We zochten specifiek een reseller om ons hierbij te helpen. En we zijn blij dat we met Insight in zee zijn gegaan, omdat zij al veel relaties hebben in het bedrijfsleven en bij de overheid.”

Maasland benadrukt dat de kracht van ESET, hoewel wereldwijd opererend, mede ligt in de lokale aanwezigheid. “We zijn een lokaal en autonoom opererend ESET-kantoor in Sliedrecht. Dat betekent dat klanten altijd spreken met Nederlandse security specialisten die snel kunnen schakelen en volledige ondersteuning bieden. Samen met onze partners werken we aan veilige omgevingen voor onze klanten: van mkb tot multinational. En van IT-professional tot consument. Wij focussen alleen op Nederland, en weten ons nu gesteund door Insight als partner.”

Hij vertelt dat de beveiligingsspecialist bewust op zoek was naar een reseller die een goede naam en goede contacten heeft in bedrijfsleven en ambtelijke organisaties. “Wij geven onder meer bewustwordingstrainingen. Met Insight is het mogelijk de enterprise te bereiken voor onder meer deze dienst.”

Helder geeft aan dat ESET alle producten en diensten heeft om de juiste beveiligingsoplossingen te kunnen bieden voor bedrijven en instellingen. Insight vertegenwoordigt al langer het portfolio van Micro Focus. “Maar het is wat mager om slechts één bedrijf te kunnen aan bieden. We willen dat onze klanten keus hebben. Vooral met het oog op de meldplicht voor datalekken die per 1 januari 2016 van kracht zal zijn. Dat maakt aan iedereen nog eens duidelijk dat het belangrijk is om de security goed op orde te hebben.”

Voor beide leveranciers biedt Insight de rental mogelijkheid aan. “De twee vullen elkaar voor ons goed aan. Zo biedt Trend Micro speciale oplossingen aan voor Office 365. ESET daarentegen heeft een goede wasstraat voorhanden om alle digitale verkeer te inspecteren en op te schonen. Het is maar net waar de klant behoefte aan heeft.”

 
Meer over
Lees ook
Girona FC kiest voor WatchGuard als officiële cybersecuritypartner

Girona FC kiest voor WatchGuard als officiële cybersecuritypartner

Voetbalclub Girona FC heeft WatchGuard Technologies aangesteld als officiële cybersecurityleverancier. WatchGuard gaat zijn Unified Security Platform inzetten voor de beveiliging van de digitale infrastructuur van de Spaanse voetbalclub.

Compumatica en NTT DATA bundelen krachten voor digitale weerbaarheid in vitale sectoren

Compumatica en NTT DATA bundelen krachten voor digitale weerbaarheid in vitale sectoren

Cybersecurity cryptospecialist Compumatica en IT-dienstverlener NTT DATA, wereldwijd marktleider op het gebied van digitale bedrijfsvoering en IT-diensten, hebben hun samenwerking formeel bekrachtigd met een Value Added Reseller-overeenkomst. Daarmee is NTT DATA benoemd tot Gold Partner van Compumatica.

Samenwerking RiskStudio en Samen Digitaal Veilig maakt ketenrisico’s zichtbaar

Samenwerking RiskStudio en Samen Digitaal Veilig maakt ketenrisico’s zichtbaar

RiskStudio is toegetreden als partner van Samen Digitaal Veilig, een publiek initiatief van MKB-Nederland en VNO-NCW. Met ruim 100 aangesloten branches en een bereik van meer dan 185.000 bedrijven speelt het programma een centrale rol in de digitale weerbaarheid van het Nederlandse bedrijfsleven.