Webinar over meldplicht datalekken

privacy

Detron organiseert op 3 december in samenwerking met Van Randwijk een webinar over het actuele onderwerp meldplicht datalekken. Per 1 januari 2015 dienen organisaties datalekken te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen CBP). Maar wat betekent dit in de praktijk?

Het niet melden van een datalek leidt automatisch tot een rode kaart met het prijskaartje van € 810.000. Ook bedrijven die datalekken wel melden kunnen echter een boete opgelegd krijgen. Bedrijven krijgen in dit geval een gele kaart opgelegd met een boete die afhankelijk is van de ernst van een inbreuk.

Praktische voorbeelden

In een webinar gaat Detron in op de meldplicht datalekken. Gedurende 30 minuten worden de belangrijkste topics besproken, praktische voorbeelden gegeven en de begrippen verduidelijkt. Na afloop zijn deelnemers in staat om een inschatting te maken in hoeverre hun organisatie al ‘datalek proof’ is. Het webinar is bedoeld voor de ruim 220.000 organisaties die persoonsgegevens beheren en verwerken.

Er zijn nog plekken vrij. Meld je nu aan!

Meer over
Lees ook
Black Friday: een gewaarschuwd mens telt voor twee

Black Friday: een gewaarschuwd mens telt voor twee

De Black Friday shopgekte is weer van start. Dit is voor veel mensen de aftrap van het winkelseizoen voor de feestdagen. Consumentenorganisaties waarschuwen voor webshops, zoals Temu, in verband met mogelijke privacy schendingen.

Proofpoint 2023 Voice of the CISO-rapport: Personeelsverloop verergert dataverlies

Proofpoint 2023 Voice of the CISO-rapport: Personeelsverloop verergert dataverlies

Proofpoint, een toonaangevend cybersecurity- en compliance-bedrijf, publiceert zijn jaarlijkse Voice of the CISO-rapport, waarin de belangrijkste uitdagingen, verwachtingen en prioriteiten van Chief Information Security Officers (CISO's) zijn onderzocht. 58% van de Nederlandse CISO's verwacht in de komende 12 maanden een cyberaanval op hun bedrijf.

Bolletje kiest voor het veilige communicatieplatform van Zivver

Bolletje kiest voor het veilige communicatieplatform van Zivver

Zivver, leider op het gebied van veilige communicatie-oplossingen, maakt bekend dat Bolletje heeft gekozen voor Zivvers veilige communicatieplatform. Hierdoor kunnen alle 200 werknemers met een mailaccount op een veilige en gebruiksvriendelijke wijze privacygevoelige informatie delen.