Ziggo opnieuw doelwit van DDoS aanval
Het netwerk van internetprovider Ziggo is gisteravond voor de tweede maal in een week tijd getroffen door een Distributed Denial of Service (DDoS) aanval. Zo’n 60% van de 3,2 miljoen klanten van het bedrijf zaten hierdoor zonder internet.
Verschillende klanten van Ziggo meldden op gisteravond op Twitter problemen te hebben met hun internetverbinding. De DDoS aanval was gericht op het Domain Name System van Ziggo, dat URL’s vertaalt naar de juiste IP-adressen. Door tijdelijk een andere DNS in te stellen konden getroffen klanten tijdens de aanval alsnog websites bereiken. Ziggo Webcare meldt op Twitter dat de problemen rond middernacht zijn opgelost.
Het is de tweede keer in een week tijd dat Ziggo doelwit is van een DDoS aanval. Dinsdagavond en -nacht kampte het bedrijf eveneens met een aanval, die tot een landelijke storing leidde. Een deel van de klanten van Ziggo had hierdoor geen of een gebrekkige verbinding met internet.
Gisteravond waren wij getroffen door een DDoS aanval. Deze is rond middernacht opgelost. Internet ze! ^AV
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) 19 augustus 2015