Minder taps bij XS4ALL

spionage

XS4ALL maakt bekend dat opsporingsdiensten in 2014 in totaal 42 taps hebben geplaatst bij de provider. Dit is minder dan in 2013.

Uit het transparantierapport van XS4ALL blijkt dat internettelefonie in totaal 25 keer werd afgetapt, terwijl internetverkeer 17 keer werd afgetapt. Het aantal taps is gelijk aan 2012, toen eveneens 42 taps werden geplaatst. In 2013 werden in totaal 61 taps geplaatst. Ten opzichte van dit jaar is het aantal taps dus afgenomen.

Opsporingsdiensten vroegen bij XS4ALL daarnaast 72 keer gegevens op over klanten, waaronder IP-adressen, NAW-gegevens, bankgegevens en e-mailadressen. Ook werd 22 keer informatie opgevraagd over internettelefonie en e-mail. Het gaat hierbij onder andere om deelnemers aan gesprekken via internettelefonie of gesprekspartners e-mailverkeer. Ook het tijdstip waarop deze communicatie plaatsvond valt hieronder.

Meer over
Lees ook
Seminar: ‘IPv6 is er. Wanneer zetten we IPv4 uit?’

Seminar: ‘IPv6 is er. Wanneer zetten we IPv4 uit?’

IPv6 wordt steeds meer gebruikt. Ook op bedrijven heeft dit impact. Welke stappen moeten bijvoorbeeld genomen worden om IPv6 in de ICT-omgeving te integreren? Hier leert u meer over tijdens een seminar van Stichting IPv6 Nederland op dinsdag 8 november 2016 in Den Haag. Tijdens dit seminar staan ervaringen van organisaties die al met IPv6 werken e1

Belgische overheid gaat eigenaren besmette computers waarschuwen

Belgische overheid gaat eigenaren besmette computers waarschuwen

Het Belgische Centrum voor Cybersecurity België (CCB) gaat samen met internetproviders Belgen waarvan systemen besmet zijn met malware en onderdeel uitmaken van een botnet hiervoor waarschuwen. Naar schatting maken ongeveer een half miljoen Belgische computers onderdeel uit van botnets. Dit meldt De Standaard. Al langer worden lijsten bijgehouden1

Bijna 20 procent van de online bedrijfsinformatie is onjuist

Bijna 20 procent van de online bedrijfsinformatie is onjuist

Een op de vijf Nederlandse ondernemers (19 procent) stelt dat de informatie op internet over henzelf of hun bedrijf niet klopt. Dat is een groeiend probleem, omdat de meeste consumenten online naar informatie zoeken over bedrijven en specialisten en hun keuze daarop baseren. Zeven op de tien ondernemers willen daarom meer controle krijgen over de1