Consumenten hebben weinig aandacht voor privacybeleids ondanks grote zorgen over privacy

Consumenten maken zich massaal zorgen over de wijze waarop marketeers hun persoonlijke gegeven gebruiken. Opvallend genoeg blijken consumenten echter nauwelijks aandacht te hebben voor de privacybeleids van bedrijven. Ook maken consumenten geen gebruik van de opt-out mogelijkheid, waarmee zij voorkomen dat marketeers hun gedrag in kaart kunnen brengen.
Dit blijkt uit onderzoek van SDL naar het gedrag van consumenten. 62 procent van de respondenten geeft aan zich zorgen te maken over de wijze waarop hun persoonlijke gegevens worden gebruikt. Amerikaanse en Australische consumenten maken zich overigens meer zorgen dan Britse consumenten. Ook blijkt de mate waarin consumenten zich zorgen te maken per leeftijd te verschillen. Zo gaf 48 procent van de Britten tussen de 18 en 29 jaar oud aan zich hier zorgen over te maken, terwijl dit percentage tussen consumenten van 45 tot 60 jaar op 63 procent ligt.
Privacybeleids
De mate waarin consumenten zich zorgen maken over hun privacy is niet terug te zien in de aandacht die consumenten hebben voor privacybeleids. 65 procent van alle consumenten geeft aan zelden tot nooit een privacybeleid van een website te lezen voordat zij een product aanschaffen. 72 procent van de respondenten maakt daarnaast zelden tot nooit gebruik van een 'Do Not Track'-functie of 'incognito'functie die veel websites bieden.
De reputatie van een merk blijkt voor consumenten van groot belang. Maar liefst 79 procent van de respondenten geeft aan persoonlijke informatie eerder te verstrekken aan een 'vertrouwd' merk. Ook maken consumenten onderscheid tussen verschillende gegevens die zij verstrekken. Zo geven de meeste consumenten zonder problemen hun naam, geslacht en inkomen op, maar blijkt er veel weerstand te zijn tegen het verstrekken van de namen van zowel familieleden als vrienden en het afgeven van burgerservicenummers.
Onderzoek
SDL ondervroeg maar liefst 4.000 consumenten die afkomstig zijn uit het Verenigd Koninkrijk, Australië en de Verenigde Staten.
Meer over
Lees ook
SoftwareOne lanceert Managed SOC Service op basis van CrowdStrike Falcon Complete Next-Gen MDR
SoftwareOne kondigt vandaag de lancering aan van zijn Managed SOC (Security Operations Center) dienst, gebaseerd op CrowdStrike Falcon Complete Next-Gen MDR, de managed detection and response-oplossing van CrowdStrike. Deze wordt ondersteund door het AI-native CrowdStrike Falcon platform en de expertise van beveiligingsspecialisten.
Nieuwe functies in Log360 houden dreigingsdetectie up-to-date
ManageEngine. een divisie van Zoho Corporation en een toonaangevende leverancier van IT-beheeroplossingen, versterkt de SIEM-oplossing Log360 en pakt uit met een vernieuwde aanpak voor dreigingsdetectie. Deze belangrijke verbetering komt tegemoet aan de behoeften van moderne Security Operations Center (SOC)-teams.
Genetec breidt Security Center SaaS uit met audiocommunicatie
Nieuwe functionaliteit ‘Communications for Security Center SaaS’ integreert ondersteuning voor intercoms en SIP-gebaseerde audio in fysiek beveiligingsplatform, voor snellere incidentrespons en optimale situationele inzichten



